Monday, May 23, 2011

banGkOk....

Asalammualikum n halooooo....

dah seminggu saya pulang dari bangkok...tpy disebabkan malas punya pasal baru ari nie ak nak update blog...hehehe...okie bercerita pasal bangkok kan...pergggghhh
x payah ckap lah mmng best n menyenangkan..nak tawu kenapa saya ckap menyenagkan sbb kat sana kalau saya jalan pkai headphone tngh2 bndar...
diaorang x pandang plik pown...diaorang anggap saya nie mcm owng thailand lak...but seriously im feeling thailand like my hometown...hahahaha....n kat sana k punya jalan mak aii dari pagi smpy malam...mcm owng x ingat dunia lah katakan...hehehe...mcm2 pengalaman ak timba kat thailand towh...ak blajar budaya diaorang n cara diaorang....walaupun cuma tiga hari jewk ak kat sana...namun masa yg diberikan ak guna sebaik mungkin n seboleh yg mgkin....tpy bangkok x lah semaju kuala lumpur walaupun dia adalah bandar kepada thailand...nak tawu kenapa ak ckap mcm towh...sbb kat bangkok diaorang punya pusat pengumpulan sampah adalah dibawah jambatan n kat situ jgk sesetengah warganegara thailand duduk...koarang byngkan...bertapa kesiannyew diaorang...kita yg kat malaysia nie setruk2 n semiskin2 kita...kita still ade rumah rancangan rakyat n kerajaan sentiasa menolong rakyat...x mcm kat thailand...so bersyukur lah dgn pew yg kita dpat skrunk okie...hehehe...

tpy koarang ak mlas nak upload gmr sewaktu ak gi thailabd...nanati ecox ak upload yek...hehehe...:Dsory koarang...

Monday, May 9, 2011

dOc I Miss u LaH....

Asalamualikum n haloooooooooo....

okie mty koarang plikkan doc mana lak yang ak rindu nie....adalah satu doc nie yg selalu rawat bila ak demam kew sakit kew....pokoknyew bila turn ak skit jewk msti doc nie yg bertugas...tpy skrunk doc towh dah x bertugas kat cni dah...dia dah pindah jb...da dekat 7 bulan dia pindah jb...serius ak rindu kat doc nie...walaupown ak anti dia...tpy rindu lak bila dia x ade...emph...doc nak tahu skrunk kalau saya gi klinik msty saya x nak jumpa doc lain...sbb doc lain x kcau n wat lawak mcm doc wat kat saya...kalau doc lain x tnya pown pasal bm or lukis keronkong utk saya...cuma doc jewk yg wat mcm towh kat saya...kalau saya skit jewk msty doc ckap larat x???bila saya ckap x larat jewk,msti doc akan ckap ala ciannyew dia...sweet jewk bila dngr doc ckap mcm towh....saya suka bila doc usik saya walaupun dalam aty mcm nak karate jew...tpy bila diingat kembali memori yg doc lakukan kat saya towh...nak jewk saya putarkan kembali masa..tpy sayang saya bukan doraemon...doc bila kita bleh jumpa lagi yek???
saya rindu sgt kat doc...semenjak2 nie saya asyi teringat jewk kat doc...doc pown selalu dtng dalam mimpi saya...saya rindu gler kat doc...serius x tipu....
saya hrap satu hari nanti kita akan bertemu kembali...
doc i really missssssssss u so much.....

Sunday, May 8, 2011

IM So JeAlOUSy WiTh THeM....

Asalammualikum n haloooooooo....

msty koarang pelikkan pew yg ak jeles n wat ak jeles????
okie honestly n truly from my heart in jealous with some of my friend....
u know why,because some of my friend can continue their study in uitm....
seriously im so jealous right now...
because i have a good result then them...but how come they get uitm for continue their study...but i didn't get uitm...argghhhhhhhhhhhhhh.....
sdiy kowt n bercampur kecewa....ak betul2 nak msuk uitm....
kalau ak dpt msuk uitm mcm dpat durian runtuh lah...but ak x dpat...
memang ak kecewa tahap gler ar peras menonggeng....
ade orang ckap ak x dpat msuk sbb diaorang tngk gaji ibu n ayah aku...
arggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......
kalau ak tahu,itu sebab dia,ak tipu gaji ibu n ayah aku....
sengal botol lah diaorang...ak nak msuk uitm...
mgkin btol kate orang...kadang kala kita x kan dpat pew yang kita nak...
kalau ak x dpat uitm...politeknik pown jadi lah....
nak wat mcmmn ak x ade rezeki kat uitm kan...
tpy ak dah cuba wat rayuan..kalau dpat alhamdulilah...
kalau x dpat berserah jewk lah n redha...

emph....

mood:kecewa campur sdiy campur bengang....

sabar jewk lah....

bye2 koarang....

love u alllllllll...

HApPy MoThERs DAy To MY BeLOvED IbU...(NOOR HAIYATI BINTI RAMLI)





Asalammualikum semua n haloooooo everybody..hehe...

hah msti u all plikkan gmbr wanita mana yg ade di blog saya kan2????
hah wanita nie lah ibu saya...ibu yg membesar saya,menjaga saya bagai menantang minyak yang penuh,teman saya tidow ketika saya takut,memberi semangat kat saya bila saya sedih dan hampa,sumber insipirasi saya,orang yang meneman saya shopping,orang yang saya suka usik....ibu saya adalah segalanyew untuk sya...x bermakna ayah saya bukan segalanyew untuk saya...tpy sempena hari ibu saya cite mengenai ibu saya jewk lah yek...walau mcmmn pun saya tetap sayang ayah saya..diaorang lah sumber semangat dan kejayaan saya...hehehe..okie tpy topik ari nie mengenai ibu saya jewk...nama ibu saya noor haiyati binti ramli....dia excutive sales division kat sebuah syarikat swasta di subang(nama x bleh disebut...hehehe),ibu saya seorang yang agak garang...tpy x lah garang sgt...sbb ibu ckap say alagi garang dari dia...sbb adik sedara saya semua takut ngan saya...weheeeeeeeeee....ibu saya comey...n paling penting dia sayang saya...hahahaha....walaupown saya tahu saya bukan lah anak yang baik terhadap ibu sya..tpi honestly n truly dalam hati saya...saya sgt menyayangi ibu sya...sbb dia lah nyawa saya...kalau ibu saya x ade disisi saya...mgkin saya x leh nak meneruskan idop...

sbb ibu you are too amzing n wonderful.....

i love uuuuuuuuuuuuuuuuuuu ibu.....

even u dont know what i write in this blog,coz u dont have my blog email....

but i want tell to the world that u are best mom in the world n too amazing for me to sayyyyyyyyyyy that u are meaning a lot to me...

thanx 4 everything ibu....

ibu sumber insipirasiku....



jom kita wat renungan sempena hari ibu yg bahgia nie...
hehehe

Saturday, May 7, 2011

bIlA AKu NgADu kAt AyAH n Ibu KnApA Ak XdPaT Upu wAlAuPuN KEpUtUSaN aK EloK dRpD sEtenGaH oWnG....EmPH...

Asalammualikum n haloooooooooooo......

semalam ak sdiy gler sebab rmai kwn aku yang dapat upu...sedangkan keputusan aku lebih baik dari diaorang...sdiy gler kowt.....ak ngadu lah kat ayah n ibu ak...then diaorang ckap ak kena pikir positif...sebab mgkin rezeki diaorang...ayah n ibu ckap rezeki aku maybe yg lain...smlm ayah aku ckap rezeki dpat nikmati kemewahan...reezeki diaorang dpat msuk u sbb diaorang nak kejar kemewahan yg ak dah dpat...bak kata ayah ALLAH SWT towh maha adil...contohnyew kalau ak x dpat u..tpy ak dpat kamera,laptop,gi bangkok,dpat stay kat hotel mahal,bilik ade air conditioner,ramai owng syng aku n mcm2 lagi...mgkin ade betul gak ckap ayah aku...tpy ak nak sgt msuk u kerajaan...sbb ak teringin...hehehe...memang ibu ngan ayah mampu tanggung ak blajar kat swasta..tpy ak teringin nak msuk u kerajaan...especially uitm...nak sgt...tpy ak dah buat rayuan...n hopefully ak akan dpat lah ngan second rayuan nie...think positif nadhirah.....

owh okie....positif energy.....hooooorrrraaaayyyyyyyyyyyy.....

mood:sewel cmpur sdey....
hahaha....

bye2 u all n muaaaaahhhhhhh....

weheeeee......bangkok im coming...hehehe

Asalamualikum n halooooooooooooooooooooooooo.....

hi pembaca blog kesayang ku nie...walaupown x lah bpew syng sgt,tpy syng lah gak...
hehehehe...gurau jewk,jgn ambik aty taw...nanti mcmmn cek nak bernafas...kik3...
okie berbalik kepada tajuk kita ari nie bangkok....msty koarang pelikkan npew tiba2 aku nak cite pasal bangkok lak nie...msty koarang ingat ak nak poyo jadi minah thailand lak kan2???hehehehe...sebenarnyew koarang khamis nie smp ari sabtu minggu dpan ak akan berada kat bangkok...hehehe...nak tawu kenapa...ak sebenarnya membawa diri dan hati yang teluka nie kew bangkok utk diubati...eh silap lak,sebenarnyew membawa diri kew bangkok utk menemani ibu ku yg ade urusan keje disana...tpy bak kata pepatah sambil menyelam minum air lah katakan...phm x mksd ak nie???okie mksd ak ialah dalam masa yang sama ak akan berjalan2 disana...
hehehehe...sambil towh bleh lah cuci mata...smbil towh jgk bleh ak tenangkan aty aku...sbb skrunk aty ak tengah skit bercampur sdiy...satu sbb dak laki towh,yg kedua lak sbb ak x dapat msuk upu...so ak tngh tension lah nie...so lbih baik ak tenangkan diri di bangkok....jadi minah thailand lah aku untuk 3 hari....hehehe...
kap khun kap n sawadikap....
hehehehehhehe....

bye2 u all....
love u all...

Thursday, May 5, 2011

makin ari MakIn skit lak ati ak Kat minah nie...menyampah kowt....

Asalamualikum n halooooooooooooooooo smua....hehehe

okie ari nie ak nak cite pasal satu minah nie...minah mane yek???
bukan mak minah syng yek...minah yg wat ak tercabar...huh....oh my bonia....
okie pew yg dia cabar ak kan???msty plik kan...ak wat beating kew ngan dia....tak2,bkan towh...koarang ingat x budak laki yang ak suka towh...ak rasa minah nie pown suka kat budak laki towh...siap edit gmbr lgi n ckap saya nak awak tahu...msty koarang plikkan tahu pew???ak sdry pown x tahu...kew dia nak tauhu bakar yg kat jm beriyani???hahaha...kalau nak ak pown blh bgi kat dia...asalkan jgn wat ak tercabar...hahaha...gurau jewk....serius ak sakit aty cmpur marah cmpur cmburu cmpur nak penampar pown ade...tpy nadhirah chill dulu...cool beb...kalau dah jodoh x kew mana kowt...tpy ak tkut ak hilang dia jewk..YA ALLAH berikan lah kekuatan kepada diriku nie...serius ak sakit kowt...dah lah minggu depan 3 ari ak x ade kat malaysia..sah2 lah ak x leh nak msj n call dak yg ak minat towh...silap2 ari bulan ak blik sini ak dapat tahu yg diaorang dah kepel...mak aiii...sah2 ak terus bermuasatatim kat bangkok...dah x nak balik malaysia dah nmpknyew...kecewa kowt...serius x tipu....harap x jadi lah mcm towh...kew ak nak kena wat solat hajat...kelakar lak bunyinyew...hehe...nadhirah sabar okie...ko kuat...alah setakat minah towh biakan jewk...tngk jewk gelagat dia...ko berdoa jewk...owng yg ikhlas selalu menang...hip hip hoooooooray nadhirah
(walaupown dalam penuh dgn kebuntuan,namun tetap kena cool)
mak aii dapat kew cek bertahan nie....jenuh songgoh...
sabar n sabar n sabar n sabar n saaaaaaaabbbbbbaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr

nadhirah....
ko bleh....
chaiyok...chaiyok...chaiyok....

mood:tkut hilang dia....emmmmmph:(

Monday, May 2, 2011

AKu TaK nAk sPeCIaL bF aK eNcEm......PLik x????hAhAhA

Asalammualikum n halloooooooooo smua....

okie ntry ari nie ialah ak x nak special bf ak encem.....plik x????plikkan....hehehe...
itu memang impian ak sejak dari dulu lagi...hehehe...nak tahu kenapa...ak x suka laki encem nie sbb playboy yoooowww....x suka campur benci campur tak nak...sumpah aku tak nak laki jenis nie....sebenarnyew koarang nak tahu ak kalau suka kat orang towh bukan dari paras rupa dia,harta pun x jgk...tapi ak pandang dari hati dia n cara dia hormat aku n sayang kat aku...adalah satu mamat nie,nak kata encem x lah sgt...tpi serius ak suka dia...memang lah ramai yang suka kat aku sebelum nie encem(bkn nak bngga diri,tpy kwn2 aku ckp encem,so maybe encem lah kan???)tapi koarang nak wat mcmmn kalau ak dah x berkenan yg ket encem2 towh...tpy mamat yang aku suka nie mcm x caya ak suka kat dia,n dia pown mcm x kasi hint jewk kat ak...so mcm kecewa lah jgk...ada satu kwn baik aku ckap mcm nie kat aku(nadhirah mgkin selama nie laki encem ak datang berduyun2 dpan ko nko senang bleh dpat,tpi laki yg x bpew encem mcm mamat yg ko suka towh susah untuk ko dapat sbb mgkin dia x suka pompuan yg cantik tapi pompuan yang memahami dia)tercengang ak dengar...tpy x pew...ak x sangka ar kan kwn ak ckapa aku cantik...walaupown ak sebenarnyew x cantik pown...maklumlah ak sedar spew diri ak...tpy serius ak suka gler kat mamat towh...n kalau lah dia bca blog nie ak harap mamat towh phm ak suka kat dia n sayang kat dia....
ak x nak bf yg encem n kaya...tpy ak nak yang sayang n memahami ak taw...koarang2 yg cuba nak try ak harap koarang phm...ak x berminat kat koarang wat masa nie...ikhlas dan jujur dari hati nurani aku..ak hanya suka kat mamat towh....ak x kisah orang ckap dia pew..yang penting aku suka n suka n suka n suka n sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
yg teramat sgt.....

hehehehe...harap koarang phm yek.....

sory entry kalai nie agak merapu meraban ckit....almaklumlah luahan hati lah katakan....
hehehehe....
luahan hati?????
jeng...jeng....
ok bye2 koarang.....

TanJunG hARaPaN.....

Asalamualikum semua n halooooooo.....

okie topik ak hari nie ialah tanjung harapan...pew yg ade kat tanjung harapan yek???msti koarang tertanya2 kan???okie tanjung harapan ade laut lah..of coz ar laut...tpi pemandangan dia mmng cantik lah...serius x tipu...so ak mas nak cite bnyk...ak dah sediakan gmbr utk koarang tngk...so I hope u all will enjoy with that picture...kikkikikiki........

nmpk mcm dekat kan...tpi sebenarnyew x...ak zoom kamera ak smpy30...
guna kamera yg ibu n ayah ak bli...

cantikkan??hehehe

sebenarnyew time nie waktu malam...entah mcmmn nmpk terang...canggih
sungguh kamera yg ibu ngan ayah belikan...hehehehehe

ak saja jew tngkp gmbr nie...ak tngk satu mamat ngah duduk termenung...
entah pew lah yg dipikirkan...

ak tngkp waktu boat tngh lalu...hehe

gmbr nie ak tngk guna teknik black n white....



























nice right...

lepas ak tngkp all this picture...ak punya hati jadi lbih tenang...
mgkin ak bhagia dgn kamera kowt...hehehe

Sunday, May 1, 2011

OrAng CaKaP aK naKal...PeW rEAkSi Ak....HEHE...

Asalamualikum n selamat sejahtera semua also hello....

okie koarang kalau kawan2 ko ckap ko nie nakal kan,pew koarang punya reaksi???
msti adesetengah towh marah n touching....hahahaha...kalau ak kan...
orang ckp aku nakal ak akan wat muka seposen n kemudian senyum mcm x ade pew2 pown yg berlaku...hehehe...nanti msti diaorang ckap kat ak...ko ingat muka ko comel lah towh yek...then ak ckp,eh koarang ckap muka ak comel yek???tx sgt2 ak x taw lak yang ak nie comel...hahaha...bia diaorang rasa...ingat dia ckap kita nakal,kita nak majok lah kan...jgn harap lah koarang...hahaha...ak ngaku ak mmng nakal...well nadhirah lah katakan...nak wat mcmmn sejak azali lagi memang nakal...
(bukan anak pak cik azli au)
hehehehehe.....
tpy ak x lah jahat...(cehhhhh2 puji diri sendiri lak,tpy nemang btol kowt....smbil wat muka kesian yg agak2 poyo)hahahaha....
moral of this story ialah ak xkisah pew orang ckp...kaau diaorang ckap ak nakal kew,pew kew...itu mulut koarang x kan ak nak tutup mulut koarang kan...lagipun koarang ade hak untuk bersuara...so terpulanglah ko nak judge ak dgn apew cara pown....ak terima...sbb ak adalah ak....hahahahaha....

hah nie ar muka yang ak akan wat kalau orang ckap ak nakal...hahaha
memang agak nakal n poyo sebenarnyew...tpy ak x kisah...hahaha...
sbb ak mmng nakal sejak azali lagi(bukan anak en azli au)hahahaha