Wednesday, July 20, 2011

CarA MeNgHilAnGKaN sTReSssS...:=)

Asalammualikum n halooooo......
dalam dunia yang serba moden nie....stress a.k.a tension towh dah jadi lumrah soarang manusia utk menghadapi setiap waktu...stress waktu blajar lah...stress  waktu bekerja...stress semasa memandu...stress mcm2 lorh..kalau ak nak bgth smua...smpy ecox pown x hbis kan....tpy setiap masalah towh jgk kita ade jalan penyelesaiannyew......stress jgk kita blh menghalang dari pada berlaku....sbb stress yang terlampau blh menyebabkan seseoarang towh mendapat tekanan perasaan atau gangguan emosi....bagi mengelak perkara tersebut tidak berlaku...terdapat beberapa jalan dan penyelesaian yang blh anda lakukan....ak cuma nak berkongsi cara yang selalu ak buat apabila ak stress...agak berkesan jgk lah kat diri ku nie...ak harap cara tersebut pown berkesan terhadap koarang okie....selamat mencuba...:=)
pertama ckali adalah melihat pemandangan alam semula jadi di sekitar anda...
dengan cara begini secara amnyew koarang akan dpat mengurangkan rasa stress yang melanda diri koarang....

yang kedua adalah menjerit dengan sepuasnyew....
amaran:jangan menjerit ditempat dipenuhi orang awam....
sbb kalau koarang jerit kat tmpt orang awam,silap2 ari bulan diaorang call
hospital bahagia...terus x ade chance koarang nak lepaskan stress kan???hehehe
moral of this story ialah...nak jerit pown cari tmpt yg terbaik wok...weheeee~~~~~

 cara yang ketiga ialah menagkap gambar...kamera diperlukan okie...
korang blh tngkp gambar pemandangan atau kalau nak bajet hot...
tangkap gmbr koarang pown okie gak...nadhirah x kisah yaw....hehehe


 cara yang keempat ialah dancing babe...
koarang nari lah sesuka aty kaorang okie....sbb dgn menari kita dpat melepaskan 
tekanan kowt...try dulu bwu ckap okie...weheeee~~~~.

 cara yang kelima....karaoke....nyanyi jgn x nyanyi....
walaupown suara koarang x sedap....x yah wisau...
skruk kan dah bnyk pusat karaoke keluarga yang menawarkan harga yang berpatutan....
koarang blh nyanyi smpy kaorang punya stress towh hilang..tpy jgn lak suara koarang yang hilang...nanti ak kena bgi tips lak mcmmn nak mengembalikan suara...hehehe:-)

 yang keenam adalah melihat pemandangan matahari terbenam....
gerenti hilangnyew stress koarang...koarang punya hati pown msti tenang punya....
ak selalu gi tanjung harapan...weheeeee~~~~~~kat c2 cntik pemandangan dia....

 yang ketujuh adalah mendengar muzik....
kalau certain owng...diaorang suka dngr lagu yang agak sentimental bila tension....
tapi kalau ak...ak suka dngr lagu yg heavy...mksd ak yang rancak...mcm kumpulan black eyed peas...
tapi kalau kaoarang dngr lagu yg sentimental blh membuatkan koarang tenang...so dngr jewk lah lagu yg sentimental...setiap lagu memberi effect yg berbeza kepada setiap orang okie....

 cara yang kelapan ialah drawing...disebabkan aku nie budak seni...salah satu cara ak untuk menghilangkan stress ialah dgn melukis...tpy kaorang jangan risau...kalau koarang x pandai melukis pown koarang still blh lukis....kalau x nak lukis mewarna pown okie...sbb pewarnaan mempengaruhi hidup setiap manusia di muka bumi ini...


 cara yang terakhir ialah memicit eyebrows koarang...sebenarnyew nie teknik yang ak blajar kat kelas spa...
kalau pening or tension koarang blh urut kening...mgkin untuk mendapat kesan dia agak kurang skit..tapi daripada tidak memberi kesan untuk megelakkan stress...kesan sedikit utk menghilangkan stress lebih baik kan???.
hanya sedikit ini jewk yang ak dpat kongsi kat koarang...so ak harap segala pew yang ak tulis dpata membantu koarang untuk menghilangkan stress....
SELAMAT MENCUBA....:=)

No comments: