Sunday, October 9, 2011

ImPiAn DaN cItA-cItA

Asalammualikum and halooooooooooo semua..:)

okie terlebih dahulu aku nak minta maaf kalau entry kali nie dia agak merapu-meraban atau agak pelik...back to the topic lalink....impian dan cita-cita???aku yakin bahawa setiap manusia nie mempunyai impian dan cita-cita yang tersendiri....mungkin setengah impian dan cita-cita setiap orang tuh kadang-kala membuat kita geli hati...mana taknyew...kalau impian setengah orang nak kahwin dengan brad pitt...memang melepas lah jawabnyew...namun tak semestinyew kita tak dapat mengecapi impian tersebut..memang impian ibarat cerita dongeng...tapi mana wujudnyew kejayaan jika kita tak mempunyai impian....cita-cita??
cita sesetengah mungkin ingin menjadi doktor,peguam,miss universe,miss malaysia,cikgu,saintis dan macam-macam lagi lah...kalau aku sebut semua...sampai tahun depan pun belum tentu habis....hehehe...:)
kalau orang tanya mengenai impian aku...mungkin impian yang agak pelik atau pun susah untuk dikecapi...impian aku bukan lah nak menghawini seorang putera raja tapi impian aku adalah ingin memiliki duit yang banyak...mesti koarang rasa aku ini mata duitan...tapi aku mempunyai sebab kenapa aku nak duit yang banyak....dengan duit yang banyak lah aku boleh merealisasikan impian aku...dengan duit yang aku ada....aku ingin membeli sebuah tanah lapang yang besar...dan disitu aku akan membina sebuah villa untuk keluarga aku...setiap kali ada majlis,keluarga aku berkumpul di villa tersebut...dan disebelah villa tersebut aku akan membina rumah kebajikan untuk anak-anak yatim,rumah orang tua,rumah kanak-kanak istimewa dan rumah asuhan untuk golongan yang memerlukan kasih-sayang...bila setiap kali keluarga aku berkunjung kew villa yang ditempatkan disebelah rumah-rumah kebajikan tersebut..kami akan berkongsi kasih dan sayang kepada mereka dirumah kebajikan tersebut....aku akan bermain dengan anak-anak yatim,kanak-kanak istimewa dan mel,sayan kerenah orang-orang tua disana....ibarat satu keluarga yang besar....mesti bestkan suasana tersebut....memang impian aku nie nampak tak munasabah dan mugkin koarang akan rasa aku nie berlagak macam orang yang sweet dan baik...aku tak kisah ape yang orang nak cakap..tapi itu lah impian aku dari kecil lagi...nak berkongsi kegembiraan dengan orang yang tak pernah merasa kegembiraan tersebut...aku akan menyediakan kemudahan di rumah kebajikan tersebut ibarat hotel lima bintang....membuatkan rumah kebajikan towh ibarat tempat percutian untuk mereka...buka tempat orang yang kekurangan kasih dan sayang also supaya mereka gembira tinggal disana....aku berharap impian ini akan menjadi kenyataan,walaupun bunyi dan kedengaran seperti cerita dongeng...tapi tak salah aku mempunyai impian sendiri...dan aku rasa koarang pun macam tuh jugak....
cita-Cita....
aku nak jadi wanita yang berkaliber dan memberi kebahagiaan kepada ibu dan ayah aku....
menjadi orang yang disayangi dan dicintai oleh semua manusia dan benda hidup didunia mahupun akhirat....
mugkin cita-cita yang tinggi..tapi kalau kita berusaha...INSYAALLAH kita akan dapat mencapai cita-cita tersebut..:)

moral value:kecapilah cita-cita dan impian anda..walaupun ia ibarat cerita dongeng...kerana setiap kejayaan yang datang berasal daripada cita-cita dan impian seseorang....

muaaaahhhhhhhhhh....love u all...:)


bermimpilah sayang mengenai impian dan cita-cita kamu...sebab setiap manusia memerlukan impian dan cita-cita..:)

No comments: